Awards

SPE Award 2016

Georg M. Mittermeir

Cedric K. Ferguson Young Technical Author Medal and Certificate for Georg M. Mittermeir/ VRVis

The SPE Cedric K. Ferguson Medal recognizes professional achievement in petroleum engineering. The medal is given for a paper written by an SPE member age 35 or under at the time the paper was peer-approved. Coauthors of the selected paper who are age 36 and over and who are SPE members received the Cedric K. Ferguson Certificate. The paper being recognized is “Material-Balance Method for Dual-Porosity Reservoirs With Recovery Curves to Model the Matrix/Fracture Transfer.”

Georg M. Mittermeir is a researcher at VRVis, the Austrian research company and competence center for virtual reality and visualization. He has more than 10 years of experience in the oil and gas industry, with a focus on consulting, training, and software development. Mittermeir served the SPE Leoben Student Chapter, organizing field trips to European oil and gas companies. In 2002, he placed third in the SPE Vienna Basin Section student paper contest, and in 2014 he was nominated as an SPE Distinguished Lecturer. Mittermeir holds a BS, an MS, and a PhD in petroleum engineering from Montanuniversität Leoben.

Material-Balance Method for Dual-Porosity Reservoirs With Recovery Curves To Model the Matrix/Fracture Transfer - Summary
2016 SPE International Awards

EuroVis 2015

Best Paper Award (3rd place) auf der EuroVis 2015

Bei der EuroVis 2015 in Cagliari/ Italien Ende Mai wurden D. Cornel (VRVis), A. Konev (VRVis), B. Sadransky (VRVis), Z. Horváth (VRVis), E. Gröller (TU-Wien) und J. Waser (VRVis) mit einem Best Paper Award für ihre Publikation "Visualization of Object-Centered Vulnerability to Possible Flood Hazards" ausgezeichnet.

3. Platz Mercure 2015 - Der Innovationspreis der Wirtschaftskammer Wien

Projekt HILITE - Interaktive Lichtplanung

Das VRVis Projekt HILITE war beim Mercur'15 der Wiener Wirschaftskammer in der Kategorie IKT/Technik unter den nominierten Einreichungen und erreichte den 3. Platz.

Open Lab Day

VRVis Open Lab Day for Students

Am 9. Juni 2015 lud das VRVis wieder zu einem Tag der offenen Tür ein. An zwölf Stationen konnten sich Studentinnen und Studenten über das VRVis und die Möglichkeit zur Umsetzung ihrer universitären wissenschaftlichen Arbeiten in Kooperation mit Industrieunternehmen informieren.

Bilder von der Veranstaltung

CESCG 2015 Best Presentation Award

Visualizing Archaeological Excavations based on Unity3D

T. Trautner

CESCG 2015

Thomas Trautner erhielt auf der CESCG 2015 (20.-22. April 2015 in Smolenice, Slovakia, http://www.cescg.org/) einen "Best Presentation Award" für die Präsentation seiner Publikation "Visualizing Archaeological Excavations based on Unity3D", die im Rahmen einer Bachelorarbeit am VRVis entstanden ist.

OCG Förderpreis 2014

Johannes Sorger - "neuroMap - Interactive Graph-Visualization of the Fruit Fly’s Neural Circuit"

Im Rahmen der 40-Jahres-Feier der Österreichischen Computer Gesellschaft (OCG) am 9. Juni 2015 wurde Johannes Sorger mit dem diesjährigen OCG-Förderpreis ausgezeichnet.

2. Platz Mercure 2014 - Der Innovationspreis der Wirtschaftskammer Wien

Projekt Visdom - Visuelle Aktionsplanung im Hochwassermanagement

Beim Mercur'2014, dem Innovationspreis der Wirtschaftskammer Wien, waren wir mit unserem Projekt VISDOM unter den nominierten Einreichungen und erreichten in der Kategorie IKT/Technik den 2. Platz.

VCBM 2014 Honorable Mention

N. Swoboda, J. Moosburner, S. Bruckner, Jai Y. Yu, B. Dickson, K. Bühler, Visual and Quantitative Analysis of Higher Order Arborization Overlaps for Neural Circuit Research, Proceedings of Eurographics Workshop for Biology and Medicine (VCBM 2014)

eAward 2014

Projekt Enervis: 2. Platz in der Kategorie Industrie und Gewebe und 2. Platz i in der Kategorie T-Systems Innovation Award

Für das gemeinsame Projekt ENERVIS von VRVis, HAKOM und Austrian Power Grid gab es zwei Auszeichnungen: den 2. Platz beim T-Systems Innovation Award und den 2. Platz in der Kategorie Industrie und Gewerbe. Das Projekt Enervis umfasst die Anwendung und zielorientierte Erweiterung visueller Analysetechniken zur Lösung unterschiedlicher Fragestellungen aus dem Energiesektor.

IEEE VAST 2013 Best Paper

A Partition-Based Framework for Building and Validating Regression Models

Der mit dem Best Paper Award ausgezeichnete Beitrag des VRVis mit dem Titel "A Partition-Based Framework for Building and Validating Regression Models" wurde von Dipl.-Ing. Thomas Mühlbacher und Dipl.-Ing. Dr. Harald Piringer verfasst. Inhalt der Arbeit ist eine interaktive Visualisierung zur Erstellung und Validierung von Regressionsmodellen, die Schwachpunkte und Einschränkungen von automatischen Regressionsmethoden adressiert.

T. Mühlbacher, H. Piringer, A Partition-Based Framework for Building and Validating Regression Models, in IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics / Proceedings IEEE VAST 2013, IEEE VAST 2013 Best Paper.

IEEE BioVis 2013 Best Paper

neuroMap - Interactive Graph-Visualization of the Fruit Fly’s Neural Circuit

Ausgezeichnet wurde der Beitrag "neuroMAP" der Abteilung Biomedizinische Visualisierung des VRVis in Kooperation mit dem Research Institute of Molecular Pathology (IMP). "neuroMAP" ist ein webbasiertes Tool, das die interaktive Exploration und Visualisierung potentieller Konnektivität neuraler Strukturen ermöglicht und die Bildung neuer Hypothesen zur Funktion des Gehirns unterstützt.

J. Sorger , T. Liu , K. Bühler, B. Dickson, neuroMap - Interactive Graph-Visualization of the Fruit Fly’s Neural Circuit, in Proceedings of Symposium on Biological Data Visualization 2013, IEEE BioVis 2013 Best Paper.

1. Preis Call IKT Wien 2013

Projekt "Slot Management Support Tools"

ZIT CALL: IKT Wien 2013, 1. Platz für das Projekt: SLOT Management Support Tools (SLOT), Preisgeld: 15.000 Euro, 25.9.2013

Würdigungspreis 2012 des Bundesministers für Wissenschaft und Forschung

Harald Piringer

Würdigungspreis 2012 des Bundesministers für Wissenschaft und Forschung für Absolventinnen und Absolventen der wissenschaftlichen und künstlerischen Universitäten.

1. Platz Science2business award 2012

Computergestützte Diagnostik und Operationsplanung.

Life-science-sucess 2012: Katja Bühler, Rainer Wegenkittl, “Visual Computing für die Computergestützte Diagnostik und Operationsplanung”.
Der „Science2 Business“ Award wendet sich an Kooperationsprojekte zwischen Wissenschaft und Wirtschaft.

PIA 2011 Best Paper

Interpretation of 2D and 3D Building Details on Facades and Roofs.

P. Meixner, F. Leberl, M. Brédif, Interpretation of 2D and 3D Building Details on Facades and Roofs, PIA 2011 Conference on Photogrammetric Image Analysis, The International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Science, vol. 38 (3/W22) . p. 137-142, 2011. PIA 2011 Best Poster.

EuroVis 2011 Best Paper

Uncertainty-Aware Exploration of Continuous Parameter Spaces Using Multivariate Prediction.

W. Berger, H. Piringer, P. Filzmoser, E. Gröller, Uncertainty-Aware Exploration of Continuous Parameter Spaces Using Multivariate Prediction, in Computer Graphics Forum, 30(3):pp. 911 – 920, EuroVis 2011 Best Paper

Eurographics Association 2011 Best Paper Award

High-Quality Tactile Painting

A. Reichinger, S. Maierhofer, W. Purgathofer, High-Quality Tactile Painting, in EG 2011 - Areas Papers, ed. by A. Day and R. Mantiuk and E. Reinhard and R. Scopigno, pp. 1-8, Eurographics Association 2011

TopoInVis 2011 Best Paper Award

Efficient Computation of Persistent Homology for Cubical Data.

H. Wagner, C. Chen, E. Vuçini, Efficient Computation of Persistent Homology for Cubical Data, in Topological Methods in Data Analysis and Visualization II, pp. 91-106, Springer, 2012 / Proceedings of the 4th Workshop on Topology-based Methods in Data Analysis and Visualization, TopoInVis 2011.

Staatspreis Multimedia und e-Business 2011

Projekt Tactile Paintings

Bei der Staatspreisgala für Multimedia und e-Business 2011 erhielt das VRVis den Jurypreis in der Kategorie Innovationspreis. VRVis hatte gemeinsam mit dem Kunsthistorischen Museum das Projekt "Tactile Paintings" eingereicht und damit die Jury überzeugt. Der Staatspreis ist die höchste Auszeichnung für hervorragende Projekte im Bereich Multimedia und e-Business in Österreich.

1. Platz eAward 2011 Niederösterreich

Projekt Virtuelles-Rewalitäts-Biofeedback-Training

Die VRVis Forschungs - GmbH und die dsts advisers to executives KEG wurden mit dem "eAward 2011 Niederösterreich" im Rahmen des großen Bundesfinales am 26. Jänner 2012 in Wien ausgezeichnet. Der Preis wird für herausragende Leistungen bei der Umsetzung von E-Business- und IT-Lösungen verliehen.

VIS 2010 Honorable Mention

World Lines

J. Waser, R. Fuchs, H. Ribicic, B. Schindler, G. Blöschl, E. Gröller, World Lines, in IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics / Proceedings of IEEE Visualization/Information Visualization (IEEE VisWeek 2010), 16(6):pp. 1458-1467, Vis 2010 honorable mention

VSMM 2009, Best Paper

N. Brändle, T. Matyus, M. Brunnhuber, G. Hesina, H. Neuschmied, M. Rosner, Realistic Interactive Pedestrian Simulation and Visualization for Virtual 3D Environments, in Proceedings of Conference on Virtual Systems and Multimedia (VSMM 2009):pp.179-184, VSMM 2009 Best Paper

Best Poster Award der Falkultät für Informatik, TU Wien

Accurate Soft Shadows in Real-Time Applications

G. Steinhardt, M. Schwärzler, M. Wimmer

M. Schwärzler: Accurate Soft Shadows in Real-Time Applications. Best Poster Award der Fakultät für Informatik,TU Wien, 2009

Microsoft Förderpreis Best Poster

Interactive Exploration and Quantification of Industrial CT Data.

Laura Fritz und Michael Schwärzler vom VRVis wurden beim Semsterabschluß (epilog) der Fakultät für Informatik an der TU-Wien mit dem Microsoft Förderpreis und dem Best Poster Award ausgezeichnet.

NÖ Innovationspreis: Karl Ritter von Ghega - Preis 2009

2. Platz in der Kategorie Organisations- und Marketinginnovation

NÖ Innovationspreis – Kategorie Organisations- und Marketinginnovation: 2. Platz: Ing. Gersthofer/ VRVis – "Virtueller Feuerlöscher".

MICCAI 2008 Contest

WON MICCAI 2008 Contest: 3D Segmentation in Clinic: A Grand Challange

Sebastian Zambal, Jiří Hladůvka, Armin Kanitsar, Katja Bühler, Shape and Appearance Models for Automatic Coronary Artery Tracking, WON MICCAI 2008 Contest: 3D Segmentation in Clinic: A Grand Challange.

Lange Nacht der Forschung 2008

1.Preis für "hervorragende Wissenschaftskommunikation

Im Rahmen dieser Veranstaltung konnte VRVis den ersten Preis für hervorragende Wissenschaftskommunikation erringen.

VIS 2007 best Application Paper

J. Beyer, M. Hadwiger, S. Wolfsberger), K. Bühler, High-Quality Multimodal Volume Rendering for Preoperative Planning of Neurosurgical Interventions, in IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics 13(6) pp.1696-1703 / Proceedings of IEEE Vis 2007, Vis 2007 Best Application Paper

PVC 2006 Best Paper

Facade Reconstruction from Aerial Images

L. Zebedin, K. Andreas, K. Karner, Facade Reconstruction from Aerial Images by Plane Sweeping, in proceedings of Photogrammetric Computer Vision, PVC 2006 Best Paper

ZIT CALL: CO Operate enlarged, Vienna

2. Platz für das Projekt: Control Station Supplements

ZIT CALL: CO Operate enlarged, Vienna 2005, 2. Platz für das Projekt: Control Station Supplements (CSS)

SIMVIS 2005 Best Paper

Interactive Feature Specification for Simulation Data on Time-Varying Grids

H. Doleisch, M. Mayer, M. Gasser, P. Priesching, H. Hauser, Interactive Feature Specification for Simulation Data on Time-Varying Grids, in Proceedings of the Conference on Simulation and Visualization 2005, pp. 291-304, SIMVIS 2005 Best Paper

CURAC 2005 Best Poster

Virtuelle Endoskopie in der transsphenoidalen Hypophysenchirurgie

S. Wolfsberger, M. Donat, A. Neubauer, K. Bühler, T. Czech, E. Knosp, Virtuelle Endoskopie in der transsphenoidalen Hypophysenchirurgie, CURAC 2005 Best Poster

BVM 2005 Best Poster

Bildverarbeitung für die Medizin 2005, Heidelberg

C. Langer, M. Hadwiger, K. Bühler, Interaktive diffusionsbasierte Segmentierung von Volumendaten auf Grafikhardware, Bildverarbeitung für die Medizin 2005; GI Informatik Aktuell; Springer Verlag. pp 168-17, BVM 2005 Best Poster

Medvis Award 2005

Karl Heinz Höhne Preis

A. Neubauer, Endoscopy for Preoperative Planning and Training of Endonasal Transsphenoidal Pituitary Surgery.

1st place and Winner of the IEEE Visualization Contest 2004

Interactive Visual Analysis of Hurricane Isabel

H. Doleisch, P. Muigg, H. Hauser, Interactive Visual Analysis of Hurricane Isabel with SimVis, IEEE Visualization Conference

IEEE VIS Best Applications Paper

STEPS

A. Neubauer, M. T. Forster, L. Mroz, R. Wegenkittl, K. Bühler, STEPS - An Application for Simulation of Transsphenoidal Endonasal Pituitary Surgery, in Proceedings of IEEE Visualization 2004, pp 513-520. 2004, IEEE Vis 2004 Best Applications Paper

SCCG 2004 Best Paper Award

From Image Sequences to 3D Models

M. Sormann, A. Klaus, J. Bauer, K. Karner, VR Modeler: From Image Sequences to 3D Models, in proceedings of SCCG (Spring Conf. on Computer Graphics and its Apps.), pp. 20-39, SCCG 2004 Best Paper Award

Magna Com Laude

Virtual liver surgery

E. Sorantin, G. Werkgartner, R. Wegenkittl, A. Fuhrmann, R. Beichel, M. Riccabona, Virtual liver surgery: From visualization to navigation, European Congress of Radiology (ECR) - Matrix Exhibition 2003.

Best Panel

Volume Rendering in Medical Applications

M. Meissner, B. Lorensen, K. Zuiderveld, V. Simha, R. Wegenkittl, Volume Rendering in Medical Applications: We've Got Pretty Images, What's Left to Do?, in IEEE Visualization 2002

IEEE Visualization 2002 Best Case Study